Ljusne | Lax på norrsidan! Grattis till första laxen Evelina!

Bättre sent än aldrig! Jag tog årets första lax på norrsidan i Ljusne.

Det var mot kvällningen som jag och Niklas Persson åkte ner till
älven för att prova på lite laxfiske med spinnspö. Det gick hyfsat
bra med vatten, och sent på kvällen kände jag att det började
tugga på min fluga och jag gjorde mothugg och sedan var matchen igång.
Det var så otroligt kul att få drilla en stor fisk och att det dessutom
var en lax. Efter ca 15 minuter så kunde jag äntligen landa den
otroligt vackra laxen som drog ner vågen till 10,2 kg! Dessutom togs
den med haspelrulle och det var min första lax. Mäktigt att få en
och sedan få hålla i den. Det kändes overkligt och jag var så
otroligt glad efter denna match.



10,2 kg nystiget silver! 
Ha det bäst allihopa och skit fiske på er!!

//Evelina

Kommentarer