Bloggare | Gavleörings medarbetare Thomas Svärdström berättar lite om sommarens fisketurer!

Hej fiskevänner!
Veckan efter midsommar besökte jag Långå för lite fiske. Väldigt trögt fiske, en hel del små harr och öringar, plus några sikar modell mindre. Tyvärr är det nog så att det är lite för hårt fisketryck, men visst finns det fin fisk med lite tur.  Besökte en liten tjärn högre upp mot fjället,som jag sedan tidigare vet att det finns stor fin öring i men inte ens där ville dom nappa! Det enda jag såg var ett berg av ölburkar! Vad är det för fel på folk, blev en halv säck med burkar. Blir nog inga fler vändor till Långå för min del. Men en fin harr fick jag iaf.
Nästa fiske vända går till Ljungan!

Skitfiske på er!





































Ljungan

Jag och pojkarna for till Ljungan för harr och öring fiske. Fisket var bra med mycket harr och några små öringar,men dom större lyste tyvärr med sin frånvaro. Väldigt fina strömmar fanns det, blir en vända ditt nästa år igen fast då lite högre upp i Ljungdalen. Härlig natur och mycket renar fanns det. Kan verkligen rekommendera det här området. Fick alla fiskar på en elk-hair caddis! Jag brukar oftast fiska med nymfer,men fisken vakade så mycket så en "torris" var en självklarhet! Snart blir det havsörings fiske! På återseende!








/Thomas

Kommentarer