Bergeforsen | Tomas jagar lax ifrån kajak !

En lång historia kort!
Som kajakfiskare så händer det att man får lite udda idéer ibland. Den här gången så tänkte jag att en lax eller en bättre havsöring skulle kunna ställa till det, kanske till och med ställa till det rejält. Så det blev en tur till Bergeforsen zon 3, där dom precis tillåtit harlingfiske vilket passade perfekt med kajaken. Efter ca en timmes paddlande så suger det till rejält i spöet. Så pass mycket att det knakar i spöhållaren. Skulle kunna säga att det blev precis så mycket kaos som jag hade förväntat mig. Landningen av fisken vart inte optimal och jag vet inte vem som blev mest förvånad av mig eller fisken när jag lyckades dra upp den i kajaken EFTER att draget lossnade, men upp kom en elak lax hanne på ca 8kg.

/ Tomas Ström


Fick en film skickad till mig utav Tomas som kommer här


Skitfiske ! // Mackan


Kommentarer