Ismete | Klubbsjön i finväder!

Ampas fisk  kommer upp ur isen!

Ismete stod på dagens agenda, och det fick bli en tur till klubbsjön tillsammans med Nicke Wiik. Även Ampa dök upp och fiskade med oss, vädret var kanonmysigt idag, tre-fyra plusgrader och en sol som faktiskt värmde så länge den höll sig över trädtopparna! Och dagens fiske började riktigt bra, det tog nog bara en kvart, innan jag hade dagens första napp, en s.k degklämmare* som jag givetvis tappade, en stund senare så nappade det på Nickes grejor, men även den släppte! Jag lyckades sedan dra upp en hyfsad båge på strax över kilot. Men sedan hände inget, men solen fortsatte att slösa sina sköna strålar på oss. Då ägnade vi tiden till korvgrillning istället -  som mästerkocken Nicke bjöd på vilket var grymt nice! Vi testade ett av förra vinterns bästa platser på den lilla tjärnen, men även där var det trögt. Men efter nån halvtimme, så stack mitt flöte, och jag lyckades ta min andra fisk för dagen! Fisket avslutade vi runt halv tre, tack grabbar för en fin dag på isen!


* Degklämmare = fisken smakar på degen, trycker ihop den och spottar!

Kommentarer