Älvkarleby | En del fisk i farten- men jag var nog inte "riktigt" där idag!

En inte alltför ovanlig syn i Älvkarleby, Tobbe med spöböj!

Tobbes lax simmar tillbaks



Jag anlände till älven runt 15:00,, jag var t.o.m först ner till fasta denna gråmulna augusti tisdag. Till en början gick det riktigt fint vatten, det var jag och ytterliggare en trevlig fiskare på plats, som jag naturligvis inte har namnet på! Han hade en riktigt fin mindre lax på, knallblank och runt 3-4 kilo men den valde att kliva av! Lite senare så avtog den fina strömmen och
då gick jag och Pg över till Korallen, även Ampa anslöt till oss därute.
I dag var det riktigt öringväder, fuktigt o mulet men inte kallt.


Tobbe fiskade också på
Korallen, och han landade två fiskar ikväll, en lax på 7-8 kilo som fick gå tillbaks,samt en fisk till men den såg jag bara en skymt av innan den gick tillbaks i vattnet! Jo just ja, Tobbe tappade också en firre mellan dessa två. "Yris" kom också ut på Korallen till oss lite senare på kvällen, och det dröjde  inte så länge föränn även han hade fisk på! Dessvärre klev den av!


Men jag då? Ni funderar säkert över rubriken, jo detta var min sista 
semesterdag efter 8 veckors ledighet, har även varit pappaledig tre
dagar i veckan under hela våren och ni vet ju vilken ångest man kan
ha innan man är inne i ekorrhjulet med alla måsten igen.
Så var det idag, jag var där men inte riktigt där!



Men en som var på plats det var Urban Larsson, han hade ett fint hugg
strax ovanför hängbron, men den klev av, men en stund senare så stod
han på gubbhyllan och där klev en lax 7,9 kg tung på och i riktigt hyfsad
kondition. Grattis!

Kommentarer