Gavleån | Doki glider in

Igår hörde jag rykten om bottenmetes session efter gös i ån så jag ansluter med Fredrik och
Forsen som tydligen var närmare 10-bommar. Spännande tänkte jag och riggade mitt spö
"Dom har hittat gösen" bra chanser tänker jag inte att jag har eftersom jag hade med mig
små krok och inte lyckats tagit någon bottenmets gös.

Nåväl jag riggar spöt och droppar i mina grejer.



Det lugnar ner sig och grabbarna bommar ett par till innan Doki glider in, får snabbt hjälp att få på en rigg av Forsen som även snällt kastar ut åt honom.Som en lyx lirare behöver han bara stå och se på och snacka skit i mindre än 30min så "smäller" det på hans spö. Undrar om det börja brinna lite i huvet på övriga grabbar när han lyckas dra fisk i första försöket! :)


Även jag lyckas dra min första bottenmets gös igår kväll med för liten krok ! Storleken går att diskuteras men det var en gös iaf! För övrigt så fick dom andra visa att dom kan med även om det blev lite senare :)

Mvh Thomas Karlström

Skitfiske mina fäns !

Kommentarer